خرید برنج فجر
نوشته شده توسط : irane

برنج قدیمی‌ترین رفیق ما ایرانی‌هاست . برنج با ماست، برنج با خورشت ، برنج با مرغ ، برنج با گوشت چرخ کرده ، برنج با کباب ، شیر برنج . حال که برنج کالای حذف نشدنی در سبد خرید ما ایرانیان به شمار می رود پس باید برای خرید برنج دقت کنیم و برنج را از نوع مرغوب آن تهیه کنیم . برنج فجر یکی از انواع برنج ‌های پر محصول که دارای ویژگی های کیفی مناسبی نیز می‌باشد . که در ادامه به بررسی تفصیلی این برنج می‌پردازیم .

برنج فجر چیست؟

برنج فجر از انواع پر محصول برنج ایرانی است. بعد از آزمایش هایی که در طی چندین سال توسط موسسه تحقیقات برنج کشور در افزایش بهره وری برنج انجام می شد، یکی از  مسائل در رابطه با برنج فجر عطر برنج اصلاح شده است. اکثر برنج های اصلاح شده بدون عطر و بوی خاصی بودند و صرفا بر روی میزان محصول آنها تاکید شده بود.
مطالعات و پژوهش‌های انجام شده، در نهایت تا حدودی این مشکل را مرتفع نمود. به گونه‌ای که در حال حاضر، این برنج پس از گذشتن از زمان برداشت، اندکی عطر و طعم می گیرد و عطری شبیه به برنج خوش‌عطر طارم از آن استشمام می گردد. از آن پس بود این برنج نیز در ردیف برنج های پر محصول قرار گرفت و توسط کشاورزان استفاده شد.

برنج فجر در چه استان هایی کاشته می شود؟

برنج فجر بیشتر در استان گیلان کاشت می‌شود، اما کشاورزان مازندران به ویژه شهرستان آمل و فریدونکنار نیز تا حدودی نسبت به تولید آن مشغول هستند.

ویژگی ها و خصوصیات برنج فجر را بهتر بشناسیم.

  • رنگ شلتوک برنج فجر زرد است.
  • همچنین دانه آن به رنگ مات و استخوانی و شمشیری شکل است ، دانه های آن نسبتا ریز هستند.
  • شکل ظاهری برنج فجر به صورت یک شمشیر یا خنجر می باشد.
  • این برنج به رنگ سفید بوده اما این برنج ها مات بوده و حالت شیشه ای فجررند.
  • دارای طول نسبتا متوسطی می باشد. طول برنج خام از نوع فجر حدود 8 میلی متر بوده و این طولپس از پخت به 10?3 میلی متر می رسد. عرض برنج رقم فجر معمولا 1?9 میلی متر می باشد.

نکات مهم در خصوص کشت برنج فجر

از نکات مثبت این گونه می‌توان به زودرس بودن آن اشاره نمود. در ابتدای فصل بهار و در نیمه فروردین ماه، بذرپاشی جهت کشت برنج فجر آغاز و نشاکاری در دهه سوم اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

در طول دوره کشت آفاتی مانند کرم ساقه‌خوار و برگ‌خوار برنج، می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند که پایش مداوم و کنترل دقیق می‌تواند از این مشکل جلوگیری نماید.

یکی دیگر از بیماری‌هایی که برنج فجر را درگیر می‌کند سوختگی غلاف است. برنج فجر نسبت به خوابیدگی یا ورس مقاوم بوده و برای برداشت با سیستم‌های مکانیزه نیز مناسب است.

چگونه برنج فجر درجه یک مرغوب بخریم؟

به دلیل اینکه این برنج از برنج های اصلاح شده و تراریخته است مناسب برای مهمانی ها نخواهد بود و می توان در غذاهایی که برنج پایه اصلی آن نیست استفاده شود.

برای تشخیص عطر و طعم برنج نیز یک مشت کوچک از آن را میان کف دو دست خوب بمالید و روی آن با دهن بدمید، یا به اصطلاح «ها»کنید ـ و سپس بو بکشید اگر برنج عطر داشته باشد خودش را نشان می‌دهد. این کار را به روش دیگری نیز می‌توانید انجام دهید یعنی چند دانه از برنج را در دهان ریخته بجوید و مزه آن را بچشید.

بیشتر برنج‌ های موجود در بازار دانه‌های شکسته یا به اصطلاح نیمدانه دارند که پس از پخت بر کیفیت برنج اثر می‌گذارند. پس اگر می‌خواهید برنجی یکدست و بدون نیمدانه داشته باشید کمی از آن را در کف دست بریزید و سپس دقت کنید که از میان دانه‌ها چند درصد نیمدانه است. با این آزمایش یکدست بودن برنج (یعنی مخلوط نبودن) را هم می‌توانید معلوم کنید. این نکته مهمی است و یکدستی برنج بسیار اهمیت دارد زیرا مدت پخت برنج فجر هم مانند هر برنج دیگر فرق دارد و برنج مخلوط را نمی‌توان خوب از آب در آورد.

قیمت برنج فجر

قیمت پایین‌تر این نوع برنج نسبت به رقبا و شباهت ظاهری آن به برنج‌های مرغوب و برنج‌های محلی باعث ایجاد مشکلاتی برای مصرف کنندگان برنج شده است زیرا برخی از تاجران از این شرایط به نفع خود سود برده و برنج فجر را به جای برنج‌های مرغوب و با قیمت های بالاتر می فروشند. قیمت این برنج به صورت یکسان نیست. با خرید از فروشگاه آرتا رحیمی دیگر نگران کیفیت و قیمت نباشید. زیرا برنج مورد نیاز خود را در نوع مرغوب آن با مناسب ترین قیمت می توانید تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی برنج فجر

برنج آرتا رحیمی سال های متوالی است که در زمینه تولید و عرضه برنج فجر درجه یک در سطح استان گلستان مشغول فعالیت می باشد. با ظهور اینترنت و ایجاد زیر ساخت های توزیع و بسته بندی و ارسال در فضای مجازی، چندین سالی است که در این حوزه فعالیت می نمایند.

خرید و فروش برنج فجر

خرید و فروش عمده برنج فجر درجه یک آرتا رحیمی در سراسر ایران آغاز شده است. محصولات ما از جمله برنج شیرودی، برنج طارم دمسیاه، برنج طارم سنگی، برنج عنبر بو، برنج فجر و سبوس برنج می توان با دفتر مرکز فروش برنج تماس گرفت.
برای مشاهده لیست قیمت از لینک ذیل استفاده کنید.

خرید برنج ایرانی

در حال حاضر شرکت برنج آرتارحیمی انواع برنج محلی شمالی و برنج ایرانی و دیگر برنج ها را تولید و بسته بندی و در بسته های زیبا و محکم به صورت عمده و تک فروشی ارسال می نماید. هدف ما ارسال بهترین محصولات با قیمتی مناسب به دست شما مشتریان عزیز می باشد.

ارسال برنج فجر

با توجه به مساحت و بازار متنوع برنج در دیگر شهرهای ایران، هزینه های جابجایی و پیداکردن بهترین برنج فجر درجه یک، کاری بسیار سخت و گاهی نشدنی می باشد. با توجه به وجود سایت های فروشگاهی برنج و برنج های تقلبی که در بازار عرضه می شود. پیدا کردن برنج مرغوب فجر درجه یک کاری بسیار دشوارتر است. اما ما به شما این اطمینان را می دهیم که برنج فرستاده شده برای شما کاملا اصل بوده است چون ما از تولیدات خود مطمئن هستیم. هموطنان عزیز در در سراسر ایران می توانند تنها با یک تماس و مشاوره تلفنی محصول مورد نظر خود را انتخاب نموده و در محل خود تحویل بگیرند.

ارسال برنج فجر با طعم دلپذیر و عطر مطلوب مناسب برای ذائقه هر ایران به سراسر ایران

خرید اینترنتی برنج فجر

اگر به دنبال خرید برنج فجر درجه یک با قیمت مناسب هستید، حتی یک ثانیه را هم از دست ندهید. ما به شما فروشگاه برنج آرتا رحیمی را پیشنهاد می کنیم. بسیاری از مردم در زمینه تشخیص برنج خوب و با کیفیت تخصص و توانایی فجررد. همچنین خرید این محصول به صورت مستقیم از شالیزار و خود کشاورز هزینه، زمان و زحمت زیادی را به دنبال دارد. ما همین کار را برای شما با هزینه کمتر و صرف کمترین زمان انجام می دهند. شما می توانید انواع برنج شمال را به صورت اصل و خالص از ما خریداری کرده و از طعم و عطر آن لذت ببرید.جهت خرید برنج ایرانی با ما تماس بگیرید

 

برخی از محصولات فروشگاه برنج ایرانی:

  • برنج طارم دم سیاه
  • برنج طارم هاشمی
  • برنج طارم محلی سنگی
  • برنج فجر
  • برنج شیرودی




:: برچسب‌ها: برنج فجر , خرید برنج فجر , قیمت برنج فجر , خرید برنج ایرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: